Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás, keresőmarketing vagy SEO egyszerűen annyit jelent: úgy állítani össze a weboldal tartalmát, hogy bizonyos keresőszavakra lehetőleg a Google első oldalára, annak is a legelső 3 találata közé férkőzzön oldalunk.

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban

A keresőoptimalizálás aprólékos kutatómunkát, gondos tervezést, szakmailag kifogástalan megvalósítást igényel. És a hangzatos reklámok ellenére még így sem garantálható, hogy tartalmad az első oldalra kerül a Google-ban. Először is a jó helyezés attól függ, hányan versenyeznek ugyanabban a szektorban ugyanazokért a keresőszavakért, és ők milyen alaposan készítették el weboldaluk tartalmát e célra. Ha nagy a verseny, és régóta a weben lévő, megbízható cégeket és weboldalaikat szeretnéd lenyomni, az lehet, hogy évekig fog tartani. Neked is megbízható, régóta weben lévő céggé kell válnod :)

keresooptimalizalas
A keresőoptimalizálás ezért akkor hatékony, ha olyan keresőszavakra irányul, amelyek esetében a webes verseny nem olyan erős, vagy hanyagabbak a vetélytársak. A keresőoptimalizálás azzal kezdődik, hogy megvizsgáljuk a céged által kínált szolgáltatások keresőforgamát. Ehhez a Google Trends és a Google AdWords ad segítséget. Ezekben kideríthető, hogy a felhasználók milyen szavakkal, és havonta hányszor keresnek a kulcsszavaidra. Azután azt kell felmérni, hogy a konkurencia mennyire akkurátus az adott kulcsszavak tekintetében. Ebben jó eszköz például a SEOMoz program, ami a Google keresésekkor ad kiegészítő infókat egy-egy találati oldalról.

Keresőoptimalizálás: milyen szavakra érdemes?

A hatékony keresőoptimalizálás a legegyszerűbb megfogalmazással olyan kifejezésekre “megy rá”, amelyeket akkor ír be a felhasználó, amikor közel áll a vásárláshoz. Ezeket a kifejezéseket, kulcsszavakat kell megfelelően beépíteni a weboldalba.

Jó kulcsszavak keresőoptimalizáláshoz

  • konyhabútor árak
  • eladó nyaraló
  • éjjel-nappali fénymásoló
  • passzívház tervezés
  • címkegyártás
  • weboldal készítés
  • non-stop fogászat pécs

Ezek a keresések akkor keletkeznek, amikor a látogató épp pénzt szeretne költeni, már csak azt keresi, hol tehetné. Olyat keres, aki elvégez egy munkafolyamatot. Vagy árak után kutakodik. Vagy épp eladó holmit keres.

Keresőoptimalizálás és linképítés

A keresőoptimalizálás egyik fontos területe a linképítés. Ez azt jelenti, hogy az interneten a lehető legtöbb más oldalról mutassanak a weboldaladra linkek. Fontos, hogy ezek tartalmukban kapcsolódó weboldalak, gyűjtőszájtok legyenek. Minél több weboldalról linkelnek rád, annál mélyebben ágyazódik be weboldalad az internet szövetébe :)

És ezt a Google természetesen nézi, nem is kicsit. A legfontosabb, hogy a keresőóriás szerint megbízható oldalakról mutassanak rád. Vagyis nem éri meg égő hajjal linképítés szolgáltatást venni, mert nem feltétlen megbízható szájtokra kerül fel a weboldaladra mutató link. Ráadásként a Google “észreveszi”, ha természetellenes sebességgel kerülnek föl ilyen linkek. Ezt pedig nem akarod magadnak.

 
Összességében véve a keresőoptimalizálás egy aprólékos, hosszadalmas munka. Néha hamarabb, néha csak hónapok, évek alatt lassan vezet eredményre. Egy azonban biztos:

“A keresőoptimalizálás – ha egyszer eredményre vezetett – ingyen hoz a Google-ból betérő látogatókat, vásárlókat, így könnyelműség nem élni vele!”

Ha eddig nem éltél volna a keresőoptimalizálás, vagy SEO kínálta lehetőségekkel, ne halaszd tovább! Minél hamarabb kezdesz bele, annál hamarabb érsz el üzletileg is érezhető eredményeket.
 


 

Ha a SEO érdekel

 
Töltsd ki az alábbi mezőket, amint tudok, jelentkezem telefonon, hogy tisztázzuk a konkrét igényeidet, elképzeléseidet. Árakat és határidőket csak a megbeszélést követően tudok adni.
 
[contact-form-7 404 "Not Found"]